Thursday, October 28, 2010

selain dari berusaha....berdoa lah kpd NYA.....

 doa-doa musim peperiksaan..(bitaufik wannajah)

- Doa memulakan ulangkajiاَللَّهُمَّ إِنِّيْ أَسْأَلُكَ فَهْمَ النَّبِيِّيْنَ وَحِفْظَ الْمُرْسَلِيْنَ وَالْمَلاَئِكَةِ الْمُقَرَّبِيْنَ. اَللَّهُمَّ اجْعَلْ لِسَانِيْ عَامِرًا بِذِكْرِكَ وَقَلْبِيْ مَلِيْئًا بِخَشْيَتِكَ، إِنَّكَ عَلَى مَا تَشَاءُ قَدِيْرٌ.

Maksudnya: “Ya Allah! Aku memohon daripadaMu kefahaman para nabi, ingatan para rasul dan malaikat terhampir. Ya Allah! Jadikanlah lidahku basah dengan zikir kepadaMu, hatiku dipenuhi dengan takut kepadaMu. Sesungguhnya Engkau maha berkuasa di atas segala apa yang Engkau kehendaki.”

- Doa selepas mengulangkajiاَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْتَوْدِعُكَ مَا قَرَأْتُ وَمَا فَهِمْتُ وَمَا حَفِظْتُ فَرُدَّهُ إِلَيَّ عِنْدَ حَاجَتِيْ إِلَيْهِ، إِنَّكَ عَلىَ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيْرٌ.Maksudnya: “Ya Allah! Sesungguhnya aku menitip apa yang aku baca, faham dan hafal kepadaMu. Maka kembalikanlah ia kepadaku ketika aku memerlukannya. Sesungguhnya Engkau maha berkuasa di atas segala sesuatu.”Doa Pada Hari PeperiksaanDicadangkan agar doa-doa berikut diucapkan pada hari peperiksaan, iaitu sebelum dan semasa peperiksaan berlangsung:

1. Ketika memasuki dewan peperiksaan:وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًاMaksudnya: “Dan katakanlah: “Wahai Tuhanku! Masukkanlah daku dengan kemasukan yang benar lagi mulia, serta keluarkanlah daku daripadanya dengan cara keluar yang benar lagi mulia; dan berikanlah kepadaku daripada sisiMu hujah keterangan serta kekuasaan yang menolongku.”

2. Ketika menerima kertas soalan:قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي. وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي. وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي. يَفْقَهُوا قَوْلِي.Maksudnya: “Wahai Tuhanku, lapangkanlah bagiku dadaku. Dan mudahkanlah bagiku tugasku. Dan lepaskanlah simpulan daripada lidahku, supaya mereka faham perkataanku.”

3. Ketika sukar menjawab:ياَ حَيُّ يَا قَيُّوْمُ، بِرَحْمَتِكَ أَسْتَغِيْثُ.Maksudnya: “Wahai Tuhan yang maha hidup lagi maha berdiri dengan sendirinya. Dengan rahmatMu aku bermohon pertolongan.”

4. Atau:اَللَّهُمَّ لاَ سَهْلَ إِلاَّ مَا جَعَلْتَهُ سَهْلاً وَأَنْتَ تَجْعَلُ الْحَزَنَ الصَّعْبَ إِنْ شِئْتَ سَهْلاً.Maksudnya: “Ya Allah! Tidak ada kesenangan melainkan pada perkara yang engkau jadikan kesenangan padanya. Dan engkau menjadikan kedukacitaan dan kesukaran sebagai mudah dan senang jika Engkau kehendaki.”

5. Jika anda terlupa jawapan:اَللَّهُمَّ يَا جَامِعَ النَّاسِ لِيَوْمٍ لاَ رَيْبَ فِيْهِ اجْمَعْ عَلىَ ضَالَّتِيْ مَعْلُوْمَاتِيْ.Maksudnya: “Ya Allah! Tuhan yang menghimpunkan manusia pada hari yang tiada keraguan padanya. Himpunkan barangan dan maklumat yang hilang daripadaku.....
amiiinn ya rabb...

Wednesday, October 27, 2010

disebalik wajah...

disebalik wajahku yg tenang..mataku tertumpu pd matamu..ada cerita disebalik nyeerrr.......

hmm mesti kowg nak tahu ape cerite yg disebalik nyeerr tu kn..hmmm...
act waniedz......hmm waniedz tgh risau+takut ckit2+hmmm ntah laa...hehe...
hmm waniedz lg bpe hari lg nak exam spm..but waniedz rse mcm xckup mse jerk...but cikgu waniedz kte...masih sempat untuk berusaha...hmm ALLAH itu Maha Mengetahui....hmm mmg laa kowang nmpak waniedz senyum jerk...but act tu kat luaran jerk..dlm pale nie asyik pk pasal...SPM...SPM...SPM....huuhu....hmm bile laa mau abiz spm nie....hehe...selagi blum abiz pale nie dok pk psl tu jerk..hehe...hmm lau nak tambahkn lg migrain pale nie...waniedz bnyk sgt pk...hehe..sbb tu dpt migrain....padan muka....;p

 list kat pale yg wat waniedz migrain.....hehe
1.SPM looorrr...!!!!
2.pekse SPM..!!!
3.pekse SPM..!!!
4.pekse SPM..!!!
5.hmmmmm SPM...SPM...SPM.....huhuhuuhu....~ngeee......;(
6..lesen kete...hmm abg kete tu dok tnye2 bile mau blaja lg...but waniedz rse mls mau pk....
7.adik waniedz...selaloo wat waniedz nek angin ngn ye..but itz ok..tu sume phyco jerk..
8.studyyyy...hmm paper chemis nak wat..paper addmath perlu disiap kn..paper tk kne bce...hmmm paper fizik xusik lg..n many more nak wat...hmmm...poning2..;p
9.PLKN...hmm bile laa mau dpt tau dpt kat ne niee...hmmm xsuke PLKN....
10.result trial...hmmm mmg gempak...but ok laa kot...hehe ;p

hmm tu jerk kot wat mse nie....hehe...hmm xpi bile pk yg list kat ats nie dgn serentak...hmmm mmg sakit pale ooiii...huhu...but itz ok...dgn mmber2 kat fb n kwn2 kat skola n tmasuk laa ukhti2 yg rpt ngn waniedz...alhamdulillah..sume nyer terkawal oleh waniedz....huhu...n bile waniedz tgh tension pk psl list2 kat ats nie..waniedz...slaloo dgr radio...x kisah laa lagu ape...aslkn lagu yg best...n waniedz suke bce 1 buku islamic nie...tajuk ye...jangan bersedih..jadilah wanita yg plg bahagia..bile waniedz bce buku tu...waniedz rase tenang sgt n semangat waniedz kini kuat...alhamdulillah...;)
tak lupe jgak kat YG MAHA PENCIPTA....Allah SWT..waniedz tenang bile zikrullah dgn kalimah2 nyeerr.. 
subhanallah...alhamdulillah..allahuakbar....lailahaillah muhammadurasullullah....(^_^) 

Sunday, October 24, 2010

s.h.m.i.l.y

akhi:see how much i love you....

initrah:how much??


akhi:many more...

initrah:yeke??

akhi:ye...

initrah:sbb ape?


akhi:sbb syg awak..

initrah:sbb ape syg??


akhi:sbb syg laa...hehe

initrah:hmmm..sob..sob..(T_T)

akhi:hmmm sbb awak kekuatan saya..jgn tgglkn sy ye..
         sy xboley hidup tanpa awak....kalau awak xde..dunia sy gelap..

initrah: :')


akhi:if u r sad..i'm tears..if u r smile..i'm happy..

initrah:sy syg awak...sy xkan tgglkn awak..sume nyerr dgn izin Allah..jika kt
        terpakse tggl kn satu same lain 1 hari nanti..jgn awak menangis..awak
        kene kuat..yakin 1 hari nanti kite akn brjumpa kembali....berjumpa di
        SYURGA ALLAH..ingat ye...

akhi:ye....sy syg awak jgak..err awk...........

initrah:ye....hmm nape??


akhi:hmm......sy.....hmmm....sy sebenar nyerrr........

initrah:???

this story will be continue...
just wait n see..


 









Dinda (with lyrics)

   


WaNt sOmEoNe dEDiCaTeD ThIs sOnG To mE :)

Azfar - Akan Ku Jumpa With Lyric



AKAN KU JUMPA-AZFAR =)
Ku mengatur langkahku
Jalan tanpa bayang-bayang mu
Langit dan bumi setia menemani ku
Matahari menyinar tak pernah berpihak pada ku
Ku kepanasan tanpa perlindungan mu

Hari berganti hari aku masih teguh menanti
Hadir diri mu dalam hidup ku ini
Rasa kecewa ada bila kaki kita penat berlari
Namun yakin ku kau kan ku temui
Ku takkan pernah cuba berhenti
Langkah ku mencari cinta
Yang ku tahu hanya tuk diri ku
Kan ku terus cari sampai hujung dunia
Kerna ku tahu akan ku jumpa diri mu
Dan ku kan terus menempuh mimpi-mimpi ku selalu
Ku lihat semua gembira
Bila mengenali erti cinta
Senyuman ku beri hanya duka
Bila ingin teman tuk berbicara
Cinta jangan sembunyi
Mataku ku kabur mencari
Hadirlah dalam hidup ku ini
Cinta jangan engkau pergi
Bila langkah ku cuba
Untuk mengejar diri mu

Thursday, October 21, 2010

spm 2010..bitaufik wannajah..;)

sijil pelajaran malaysia . best of luck,insyaAllah <3

Bagi yang studi penat lelah kemudian berjaya dengan jayanya.
Pada hari mengambil keputusan, yang paling kuat tangisannya adalah mereka yang telah bergadang untuk berjaya. Mereka studi hingga lewat malam, kurang tidur, kurang main, dan mengorbankan banyak kelapangannya untuk studi. Bila berjaya, dia rasa jiwanya sangat lapang dan dirinya seakan terawang ke langit.
Pada orang begini, saya ingin berpesan, segera kembalikan kegembiraan kamu itu kepada Allah SWT. Sesungguhnya, studi penat lelah kamu tidak lain hanyalah usaha. Allah jugalah yang memberikannya. Pantaslah kamu bersyukur, agar nanti Allah menambahkan kejayaan buat kamu di masa hadapan.
Dan sekiranya kamu bersyukur, maka Aku akan tambahkan(nikmatKu)…” Surah Ibrahim ayat 7.
Jangan sesekali kalian kufur dan takbur dengan menyatakan: “Inilah hasil usaha aku. Aku memang berhak ke atas ini”
“Dan sekiranya kamu kufur(tidak bersyukur), sesungguhnya AzabKu amatlah pedih” Surah Ibrahim ayat 7(sambungan ayat tadi).

Bagi yang studi penat lelah, tetapi akhirnya keputusannya tidak cemerlang
Akan wujud juga, manusia-manusia yang telah berkorban pelbagai perkara, berhabis duit ke kelas tuisyen, bergadang studi menghafal formula, tetapi keputusan peperiksaannya tidak cemerlang. Malah mungkin jatuh merudum ke tahap yang dia juga tidak sangka akan begitu keputusannya.
Pada orang sebegini, saya suka mengingatkan bahawa, Allah SWT mengarahkan manusia hanya untuk berusaha. Natijah, keputusan itu adalah kerja Allah SWT. Maka hakikatnya kamu tidak gagal. Bahkan kamu berjaya kerana telah berusaha dengan penuh kesungguhan. Yakinlah bahawa, keputusan kamu yang teruk selepas kamu usaha keras itu, adalah perjalanan yang Allah SWT susunkan untuk kamu menjadi lebih hebat pada masa hadapan. Bukannya untuk kamu kecewa dan jatuh tidak ke mana.
“Dan boleh jadi apa yang kamu tidak sukai itu baik bagi kamu, dan boleh jadi apa yang kamu sukai itu buruk buat kamu, sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui dan kamu langsung tidak mengetahui apa-apa” Surah Al-Baqarah ayat 216.
Jangan sangka buruk dengan Allah. Luruskan tubuhmu, bergeraklah menerobos kehidupan penuh liku.

Yang tidak studi sungguh-sungguh, tetapi berjaya dengan cemerlang
Akan ada juga orang yang terkejut.
“Eh, aku dapat 10A seh. Tak sangka gila. Aku dah la tak studi. Main je banyak. Hu3.. mantap gila aku ni”
Dan ayat-ayat yang lebih kurang terkeluar dari mulutnya. Dia terkejut kerana dia tidak bersungguh-sungguh. Studinya ala kadar. Dia juga tidak hormat gurunya. Dia juga tidak menjalankan amanah Allah. Tidak berdoa, tidak susah-susah qiamullail bersolat hajat. Tetapi dia berjaya.
Pada orang begini, suka saya ingatkan. Jangan sesekali anda rasa ajaib dengan diri anda. Tiada yang istimewanya. Sepatutnya anda berterima kasih kepada Allah yang menyelamatkan anda dari kekecewaan dan malu. Walaupun anda tidak berusaha keras, Allah masih melimpahkan kasih sayangnya dengan mencemerlangkan anda. Jangan rasa ini sesuatu yang hebat. Malah rasailah diri itu dihargai oleh Allah SWT. Jangan biarkan nikmat ini bertukar menjadi istidraj(Allah beri nikmat untuk diri makin lupa dan jauh pada Allah).
Sesungguhnya, kejadian ini adalah teguran indah daripada Allah untuk anda. Dia menyelamatkan anda, dan mengajak anda berfikir bahawa manusia tidak akan selamanya bernasib baik.
Maka kembalikan segala rasa ajaib tadi, kepada Allah SWT.
“Sesungguhnya Allah itu memberikan rezeki kepada sesiapa sahaja yang Dia kehendaki tanpa berkira-kira(tanpa perlukan sebab dan alasan)” Surah Ali Imran ayat 37.
“Ingatilah Aku, maka Aku akan mengingati kamu. Dan bersyukurlah kepadaKu, dan janganlah kamu kufur(tidak bersyukur)” Surah Al-Baqarah ayat 152.
Dan belajarlah untuk berusaha keras. Sesungguhnya anda telah diselamatkan.

Yang tidak studi sungguh, dan keputusannya teruk.
Ada golongan yang akan merasakan penyesalan yang teramat sangat. Dia mula melihat betapa kebodohannya dengan tidak studi selama ini, memberikannya keputusan yang sangat hodoh dan menyesakkan. Dia mula melihat masa hadapannya gelap dan memandang dirinya tidak bermakna.
Kepada orang sebegini, saya hendak berpesan. Inilah dia teguran Allah SWT. Sepatutnya anda menggunakan titik ini sebagai stesen muhasabah. SPM/STAM bukan segala-galanya. Hidup tidak berakhir dengan SPM/STAM. Tanyalah pada diri, apakah kepahitan keputusan teruk ini ingin anda ulangi pada bahagian kehidupan anda di masa hadapan?
Sesungguhnya, Allah masih mengurniakan kamu nyawa, masa, dan kehidupan untuk kamu terus berusaha.
Sepatutnya kamu bersyukur, Allah memberikan pengajaran yang hebat dan besar kepada kamu. Jauhilah putus asa. Kegagalan hanyalah batu loncatan, untuk mereka yang sedar dan memikirkan.
Rasulullah SAW bersabda: “Setiap anak adam melakukan kesalahan, tetapi sebaik-baik pelaku kesalahan adalah mereka yang sering bertaubat” Hadith riwayat Tirmidzi no 2499.
“Sesungguhnya Allah itu amat mencintai mereka yang sering bertaubat dan membersihkan diri” Surah Al-Baqarah ayat 222.
“Sesungguhnya Allah itu tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum, melainkan kaum itu mengubah dahulu apa yang ada dalam diri mereka” Surah Ar-Ra’d ayat 11.
Maka, apa yang anda tunggu dalam kekecewaan?
Keluarlah dari selaput kehinaan. Ubah diri. Belajar dari kegagalan.


“Serta keredaan dari Allah yang lebih besar kemuliaannya; (balasan) yang demikian itulah kejayaan yang besar.”

Kita hakikatnya mengejar kejayaan yang sebenar. Selamat berjaya!

Allah SWT berfirman:
Tiap-tiap yang bernyawa akan merasai mati, dan bahawasanya pada hari kiamat sahajalah akan disempurnakan balasan kamu. Ketika itu sesiapa yang dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke syurga maka sesungguhnya ia telah berjaya. Dan (ingatlah bahawa) kehidupan di dunia ini (meliputi segala kemewahannya dan pangkat kebesarannya) tidak lain hanyalah kesenangan bagi orang-orang yang terpedaya.” Surah Ali Imran ayat 185.

Ya… itulah dia kejayaan.
Semoga, kita semua berjaya. Di dunia dan di akhirat.
Saya doakan yang terbaik untuk kalian buat spm nnti.
semoga segala ilmu yg ditimba selama 12 tahun diberkati...
dan semoga semua keputusan diterima dengan baik.
segala keputusan adalah yang terbaik daripada Allah SWT. (:

sebulan yg tggl sgt2 bharge <3

GUDLUCK FOR ME AND STUDENT FORM 5 2010....;)

Monday, October 4, 2010

me n wira car..

Maher Zain - Insha Allah | ماهر زين - إن شاء الله

love this song....=)

Lirik Insha Allah – Maher Zain

Every time you feel like you cannot go on
You feel so lost and that you’re so alone
All you see is night
And darkness all around
You feel so helpless you can’t see which way to go
Don’t despair and never loose hope
Coz Allah is always by your side
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
You’ll find your way
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
You’ll find your way

Every time you commit one more mistake
You feel you can’t repent
And that it’s way too late
You’re so confuse
Wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame
Don’t despair and never loose hope
Coz Allah is always by your side
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
You’ll find your way
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
You’ll find your way
Turn to Allah
He’s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
Oohh Ya Allah
Guide my steps don’t let me go astray
You’re the only one who can show me the way
Show me the way
Show me the way
Show me the way
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
We’ll find our way
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
We’ll find our way
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
You’ll find your way

Sunday, October 3, 2010

i need some1 to love.......but after spm...(^-^)

sweetheart...
hmm waniedz bro pas trial...now tgh tggu result..waniedz tawakal n redha...hmmm lg sebulan stgh nak xam spm...tkoott+cuak lak...hmm tpi waniedz tenangkan hati...insyaAllah...hmm talk bout some1....hmm waniedz need some1 yg ade ngn waniedz waktu waniedz happy...sedih...need some1...hmm mcm2 feel laa...hmm hope dier ade ngn waniedz...hmmm...waniedz mncari dier...tpi xtau sape....hmm just n wait n see...

sweetheart..
waniedz hope dpt wat spm nie...spm nie jerk dpt tebus balik ape yg waniedz xbg kat mama n ayah waniedz...n whole family waniedz waktu pmr dulu.....hmm insyaAllah...
ya Allah..kau tenangkan hati aku dan kuatkan hati ini untuk berjihad...
kau mudahkan lah aku untuk menjawab soalan spm pada tahun ini...
ya Allah..kau cemerlang kan keputusan spm aku ya Allah..agar aku mndapat keputusan yg cemerlang...setidak2 nyer kau luluskan semua mata pelajaran aku ya Allah...kau berikanlah aku kejayaan dan bkn kegagalan...aku ingin melihat airmata gembira keluar dari mata ayah dan mamaku ya Allah...kau ampunkan lah dosa hamba mu yg lemah ini...sesungguhnya kau yg Maha Pengampun..amiinnn....(T_T)