Tuesday, December 28, 2010

bila engkau.....dan Allah Maha Mengetahui..........(^_^)

bila kau letih & hilang semangat..
Allah tahu betapa engkau telah mencuba sedaya upaya..

bila tangismu berpanjangan & hatimu kedukaan..
Allah telah mengira titisan airmatamu..

bila engkau rasa ketinggalan & masa itu meninggalkan                       Allah setia disisimu..

bila engkau telah mencuba segalanya tapi tak tahu tujuan
Allah ada jalan penyelesaiannya..

bila tak ada yang bereti buatmu,keliru & kecewa..

 Allah adalah jawapan nya..

Sunday, December 26, 2010

kisah dia.....aku mula berfikir...........(^_^)

aku kenal dia...masa satu program nie...tapi aku takut nak tegur dia...takut dia rase kekok...ye laa...tak kan perigi cari timba...hmm...mesti timba cari perigi....hehehe...hmm aku diam jer...tak pe laa..aku redha dgn siape aku ditemukan....hanye Allah n hati ini jer yg tahu.....aku berdoa kpdNya...amiinn...
kawan......teman..........sahabat..........itu yang aku cari.......tapi hanye insan digelar kawan je yang aku jumpa.....hmm mmg ade kwn baik....bak kate bebudak gedik..bff  laa  sangat...hmm mmg happy kwn dgn yeowg nie..aku fun...yeowg ade waktu aku happy...n sedih...hmm aku bersyukur punya kawan mcm korang semua..fiza..ain..ieqa n mira...hmm thankz beb..kowang mmg best..!! n aku pown ade member rapat yang aku rpt dari segi fantasi...cth..kak syamila...aku kenal ye mase aku standard 6..(12tahun)..mase kat smap labu n sampai skang...aku ngn dia still contact...dah nak dkat 5 taun...lame kan...kenal 1 hari jerk...tapi frenzship...never end..huhu..amiinn...:) hmm n lg sorang nie abg jihan...mmg baik n sedikit poyooo....hehehe..but nice dpt member mcm abg..hmm ttbe tringat SEBUAH KISAH...................................

Sebuah kisah yang menguji kesabaranku...yang membuat aku merasa bahawa ade org lain yang lebih derita daripada aku...and aku bersyukur mengenali nyeerr....so aku dgn slumber mntak izin tuan empunyer badan ntuk share cite nie....IT IS A TRUE STORY....

telepati...hmm ape tu??telepati tu hanya org yg diberi keistimewaan sahaje yg boley merasai nyeerr...mereka boleh bebicara dgn org lain melalui ape yg difikirkan oleh orang itu...mereka yg istimewa nie..boleh tau ape yg kite fikir...xcaye??hmmm no..no..have too jgak..ini kn kuasa Allah..macam2 boleh jadi..hmm aku kenal dgn dear nie..mule2 aku x percaye dgn ape yang dear mahu bgtahu nie..then..aku mule percaye..coz mmg ade org yg mcm nie..hmm mcm2 orang aku tanye bout telepati nie...n mmg ternyata telepati nie WUJUD...hmm aku confuse telepati n naluri hati..

TELEPATI : komunikasi antara minda someone ke minda someone else...hmm then someone yg ade keistimewaan nie boleh bace ape yg difikirkan oleh orang lain...

NALURI HATI : kata hati yang yang kdg2 btul..n kdg2 silap..hmm someone yg dapat rase ade something wrong bile dia melakukan sesuatu yg salah... n dia juga boley feel perasaan org lain... yg sembunyikan perasaan tu... 

masyaAllah....keistimewaan ini Allah s.w.t bg kpd org2 yang terpilih..betapa beruntung nyer mereka..Allah itu Maha Adil...Dia mencipta semua insan didunia ini ade keistimewaan dan kelemahan masing2...bersyukur lah wahai sahabat...



ku intai cinta dalam rahsia...

...................................
Berbisik di dasar hati
Bertanyakan pada diri
Tentang kekasih
Tentang cinta

Haruskah aku menanti
Haruskah tangan ku ini
Menggapai hanya
Ilusi mimpi

Putusnya di dalam hati
Tak mungkin bercantum lagi
Ku intai cinta dalam rahsia
Dan airmata

Mereka sering berkata
Cinta itu milik kita
Tapi mengapa kau enggan
Ucapkan cinta
.............................................

Friday, December 24, 2010

See U Di IPT

i love this song beb........

 SEE U D IPT...
Santun pekertimu
Dan lembut tutur katamu
Menarik minatku
Untukku mendekatimu

Sepucuk surat ku tulis

Menyatakan harapan
Walaupun ku kebimbangan
Kau berbeza pandangan
Namun ku tetap menanti jawapan

C / O 1:

Alangkah riangnya di hatiku
Luahan hasratku mendapat perhatian
Ku terima balasan darimu
Kau jua menyimpan perasaan

Warkahmu memberi kepastian

Hanya kejayaan menentu pertemuan
Setiap kali di akhir katamu
Kau selalu tulis See You D IPT

Guru selalu mengingatkan

Kita dilarang berkasihan
Ketika masih di alam persekolahan

Bangkit semangat keazaman

Memburu cita dan impian
Biar terpaksa rahsiakan hubungan

(Ulang C/O 1)


Guru selalu mengingatkan

Kita dilarang berkasihan
Ketika masih di alam persekolahan

Dengan segala kesungguhan

Ku timba ilmu pelajaran
Tinggal warkahmu menjadi kenangan

Betapa syukurnya di hatiku

Segala impian menjadi kenyataan
Terpancarlah cahaya gemilang
Kini kejayaan di genggaman

Andai kau kembali ku temui

Akan ku menuntut kata-kata dan janji
Kerna diriku masih mengingati
Kau selalu tulis See You D IPT

Wednesday, December 22, 2010

ana waniedz :)

                                                       
                                                      haaha....hhuhuu...

                                                        
                                                  muuaahhh mama....

                                                 
                                                    cooomeelll laaa tuuu...hahaha

                      
                                                  pandang ape tuuuu...hehehe

                                                     
                                                         me n kaklong...


                                                    meee....!!! hehehe ;p

Saturday, December 11, 2010

plkn....plkn...plkn.........

"tahniah...!! anda terpilih menyertai plkn siri 8/2011...." what..??? haaaaa....tamau pegi..........dengan automatik nyeerr...airmata aku mengalir...hmmm (T_T) benci plkn...benci....!!!
bape2 owg kwn aku dpt jgak...tapi yeowg suke...aku?? hmm benciiii...!!
hmm senang ckp aku mmg xrestuuu laaa plkn nie.....aku xtau nape aku bencii sgt ngn plkn nie....aku try cool...but bile yeowg cite psl plkn niee....hati aku meluap2 benci kat plkn....ntah nape ntah...
hmm then mse tgh serabut SPM...kak ijah bg msg cam nie....vrrr...vibrate phone aku...bkak2 msg from kak ijah.. "dik,dpt plkn kat ne?" haaa mksod nyeerr kem plkn dah kuar n boleh check...n aku mse tu....xcheck lg...then esok nyeerr aku bkak la laptop mama aku n berani kn diri g check...
bape minit kemudian...jantung aku berdegub punye laa laju....n berkali2 aku bce statement
                   TAHNIAH ANDA TERPILIH MENYERTAI PLKN KUMP 1..
                   TEMPAT : KEM WARISAN,MASJID TANAH MELAKA
                   TARIKH LAPOR: 3JANUARI 2011
                   TEMPAT BERKUMPUL : MITC,MELAKA 
hmm..aku tak nak pegi laa...tapi nak xnak..kene jgak..hmm benci...!!
aku update status fb aku..then...ramai pulak laa yg comment...hmm tpi so far nie sume bg semangat kat aku laaa...hmm THANKZ K..hmm mmg aku hargai sgt comment2 kowang yang bg semangat kat aku...ade yg usik2 aku...hmmm mcm2 lg...itz ok... aku trime k...(^_^)
hmm plkn....nape lah aku tak boley suke ckit walau 1% kat ko...hmm aku cube da..tapi xbley jgak...xtau nape..hmm may b nnt dah pegi sane bru jtuh hati kot....huhuhu...;p
hmm ..tengok laahh cam ne..lau jtuh hati...huhu ;p

hmmmmmmmm.........nie antare pict2 yg aku ambik kat tenet..hmm mcm best....mcm...jerk...xtau laaa...hmm hope2 mcm tu laaa....
plkn....plkn....menghantui ku...dulu spm...skang plkn...plkn.....hmmmm.....(^_^)

Tuesday, November 2, 2010

beristigfar lah wahai sahabat....(^_^)


Banyak istigfar akan mendatangkan rezeki yg berlimpah..amiinn Ya Rabb (^_^)

            Wahai tetangga kami,sesungguh nya angan2 itu
            Hanyalah janji kosong belaka dan bahawa kebanyakan
            Penyebab keberhasilan itu dating sesudah putus asa
            Melanda diri…

Seorang wanita berkata “suamiku mati pada saat usiaku tiga puluh tahun dan aku memiliki lima anak lelaki dan perempuan darinya.Dunia seolah gelap gelita dimata ku dan aku menangis hingga hampir buta.Aku menyesali nasibku,aku berputus asa,kecelaruan menyelimutiku dan kesdihan menghimpit ku.Anak2 ku masih kecil dan kami tidak memiliki pendapatan yang mencukupi.Aku membelanjakan dengan sangat berhemat baki harta yang ditinggalkan oleh suamiku.

Suatu hari aku masuk ke dalam bilik untuk mendengar Al-Quran dari radio.Tiba2 seorang Syeikh dalam siarannya mengatakan bahawa Rasulullah S.A.W telah bersabda:

“Barangsiapa yg banyak membaca istigfar,nescaya Allah akan menjadi kan baginya jalan keluar dari setiap kesusahan nya dan menjadikan kelapangan dari setiap kesempitan nya..”

Setelah itu aku memperbanyak istigfar,demikian juga anak2 ku,aku perintah kan mereka untuk melakukan perkara yang sama.Hasilnya,tidak lebih dari enam bulan kami mendapat tawaran projek untuk barang yg kami miliki dengan keuntungan wang berjuta2.

Selanjutnya,anak ku yg pertama dapat masuk sekolah di daerah tempat kami berada.Ia berjaya menghafal Al-Quran dan menjadi pusat perhatian dan simpati org ramai.Kini rumah kami dipenuhi dengan kebaikan dan kehidupan kami menjadi sejahtera.Allah memperbaiki keadaan semua anak lelaki dan anak perempuanku.Kini lenyap lah semua kesusahan,kecemasan dan kesedihan yang sebelumnya begitu mencengkam diriku dan aku pun berubah menjadi wanita yang paling bahagia…
                                               
                                                Dr.’Aidh Bin ‘Abdullah Al-Qarni
                                                            -JANGAN BERSEDIH..JADILAH
                                                            WANITA PLG BAHAGIA-

Thursday, October 28, 2010

selain dari berusaha....berdoa lah kpd NYA.....

 doa-doa musim peperiksaan..(bitaufik wannajah)

- Doa memulakan ulangkajiاَللَّهُمَّ إِنِّيْ أَسْأَلُكَ فَهْمَ النَّبِيِّيْنَ وَحِفْظَ الْمُرْسَلِيْنَ وَالْمَلاَئِكَةِ الْمُقَرَّبِيْنَ. اَللَّهُمَّ اجْعَلْ لِسَانِيْ عَامِرًا بِذِكْرِكَ وَقَلْبِيْ مَلِيْئًا بِخَشْيَتِكَ، إِنَّكَ عَلَى مَا تَشَاءُ قَدِيْرٌ.

Maksudnya: “Ya Allah! Aku memohon daripadaMu kefahaman para nabi, ingatan para rasul dan malaikat terhampir. Ya Allah! Jadikanlah lidahku basah dengan zikir kepadaMu, hatiku dipenuhi dengan takut kepadaMu. Sesungguhnya Engkau maha berkuasa di atas segala apa yang Engkau kehendaki.”

- Doa selepas mengulangkajiاَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْتَوْدِعُكَ مَا قَرَأْتُ وَمَا فَهِمْتُ وَمَا حَفِظْتُ فَرُدَّهُ إِلَيَّ عِنْدَ حَاجَتِيْ إِلَيْهِ، إِنَّكَ عَلىَ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيْرٌ.Maksudnya: “Ya Allah! Sesungguhnya aku menitip apa yang aku baca, faham dan hafal kepadaMu. Maka kembalikanlah ia kepadaku ketika aku memerlukannya. Sesungguhnya Engkau maha berkuasa di atas segala sesuatu.”Doa Pada Hari PeperiksaanDicadangkan agar doa-doa berikut diucapkan pada hari peperiksaan, iaitu sebelum dan semasa peperiksaan berlangsung:

1. Ketika memasuki dewan peperiksaan:وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًاMaksudnya: “Dan katakanlah: “Wahai Tuhanku! Masukkanlah daku dengan kemasukan yang benar lagi mulia, serta keluarkanlah daku daripadanya dengan cara keluar yang benar lagi mulia; dan berikanlah kepadaku daripada sisiMu hujah keterangan serta kekuasaan yang menolongku.”

2. Ketika menerima kertas soalan:قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي. وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي. وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي. يَفْقَهُوا قَوْلِي.Maksudnya: “Wahai Tuhanku, lapangkanlah bagiku dadaku. Dan mudahkanlah bagiku tugasku. Dan lepaskanlah simpulan daripada lidahku, supaya mereka faham perkataanku.”

3. Ketika sukar menjawab:ياَ حَيُّ يَا قَيُّوْمُ، بِرَحْمَتِكَ أَسْتَغِيْثُ.Maksudnya: “Wahai Tuhan yang maha hidup lagi maha berdiri dengan sendirinya. Dengan rahmatMu aku bermohon pertolongan.”

4. Atau:اَللَّهُمَّ لاَ سَهْلَ إِلاَّ مَا جَعَلْتَهُ سَهْلاً وَأَنْتَ تَجْعَلُ الْحَزَنَ الصَّعْبَ إِنْ شِئْتَ سَهْلاً.Maksudnya: “Ya Allah! Tidak ada kesenangan melainkan pada perkara yang engkau jadikan kesenangan padanya. Dan engkau menjadikan kedukacitaan dan kesukaran sebagai mudah dan senang jika Engkau kehendaki.”

5. Jika anda terlupa jawapan:اَللَّهُمَّ يَا جَامِعَ النَّاسِ لِيَوْمٍ لاَ رَيْبَ فِيْهِ اجْمَعْ عَلىَ ضَالَّتِيْ مَعْلُوْمَاتِيْ.Maksudnya: “Ya Allah! Tuhan yang menghimpunkan manusia pada hari yang tiada keraguan padanya. Himpunkan barangan dan maklumat yang hilang daripadaku.....
amiiinn ya rabb...

Wednesday, October 27, 2010

disebalik wajah...

disebalik wajahku yg tenang..mataku tertumpu pd matamu..ada cerita disebalik nyeerrr.......

hmm mesti kowg nak tahu ape cerite yg disebalik nyeerr tu kn..hmmm...
act waniedz......hmm waniedz tgh risau+takut ckit2+hmmm ntah laa...hehe...
hmm waniedz lg bpe hari lg nak exam spm..but waniedz rse mcm xckup mse jerk...but cikgu waniedz kte...masih sempat untuk berusaha...hmm ALLAH itu Maha Mengetahui....hmm mmg laa kowang nmpak waniedz senyum jerk...but act tu kat luaran jerk..dlm pale nie asyik pk pasal...SPM...SPM...SPM....huuhu....hmm bile laa mau abiz spm nie....hehe...selagi blum abiz pale nie dok pk psl tu jerk..hehe...hmm lau nak tambahkn lg migrain pale nie...waniedz bnyk sgt pk...hehe..sbb tu dpt migrain....padan muka....;p

 list kat pale yg wat waniedz migrain.....hehe
1.SPM looorrr...!!!!
2.pekse SPM..!!!
3.pekse SPM..!!!
4.pekse SPM..!!!
5.hmmmmm SPM...SPM...SPM.....huhuhuuhu....~ngeee......;(
6..lesen kete...hmm abg kete tu dok tnye2 bile mau blaja lg...but waniedz rse mls mau pk....
7.adik waniedz...selaloo wat waniedz nek angin ngn ye..but itz ok..tu sume phyco jerk..
8.studyyyy...hmm paper chemis nak wat..paper addmath perlu disiap kn..paper tk kne bce...hmmm paper fizik xusik lg..n many more nak wat...hmmm...poning2..;p
9.PLKN...hmm bile laa mau dpt tau dpt kat ne niee...hmmm xsuke PLKN....
10.result trial...hmmm mmg gempak...but ok laa kot...hehe ;p

hmm tu jerk kot wat mse nie....hehe...hmm xpi bile pk yg list kat ats nie dgn serentak...hmmm mmg sakit pale ooiii...huhu...but itz ok...dgn mmber2 kat fb n kwn2 kat skola n tmasuk laa ukhti2 yg rpt ngn waniedz...alhamdulillah..sume nyer terkawal oleh waniedz....huhu...n bile waniedz tgh tension pk psl list2 kat ats nie..waniedz...slaloo dgr radio...x kisah laa lagu ape...aslkn lagu yg best...n waniedz suke bce 1 buku islamic nie...tajuk ye...jangan bersedih..jadilah wanita yg plg bahagia..bile waniedz bce buku tu...waniedz rase tenang sgt n semangat waniedz kini kuat...alhamdulillah...;)
tak lupe jgak kat YG MAHA PENCIPTA....Allah SWT..waniedz tenang bile zikrullah dgn kalimah2 nyeerr.. 
subhanallah...alhamdulillah..allahuakbar....lailahaillah muhammadurasullullah....(^_^) 

Sunday, October 24, 2010

s.h.m.i.l.y

akhi:see how much i love you....

initrah:how much??


akhi:many more...

initrah:yeke??

akhi:ye...

initrah:sbb ape?


akhi:sbb syg awak..

initrah:sbb ape syg??


akhi:sbb syg laa...hehe

initrah:hmmm..sob..sob..(T_T)

akhi:hmmm sbb awak kekuatan saya..jgn tgglkn sy ye..
         sy xboley hidup tanpa awak....kalau awak xde..dunia sy gelap..

initrah: :')


akhi:if u r sad..i'm tears..if u r smile..i'm happy..

initrah:sy syg awak...sy xkan tgglkn awak..sume nyerr dgn izin Allah..jika kt
        terpakse tggl kn satu same lain 1 hari nanti..jgn awak menangis..awak
        kene kuat..yakin 1 hari nanti kite akn brjumpa kembali....berjumpa di
        SYURGA ALLAH..ingat ye...

akhi:ye....sy syg awak jgak..err awk...........

initrah:ye....hmm nape??


akhi:hmm......sy.....hmmm....sy sebenar nyerrr........

initrah:???

this story will be continue...
just wait n see..


 









Dinda (with lyrics)

   


WaNt sOmEoNe dEDiCaTeD ThIs sOnG To mE :)

Azfar - Akan Ku Jumpa With Lyric



AKAN KU JUMPA-AZFAR =)
Ku mengatur langkahku
Jalan tanpa bayang-bayang mu
Langit dan bumi setia menemani ku
Matahari menyinar tak pernah berpihak pada ku
Ku kepanasan tanpa perlindungan mu

Hari berganti hari aku masih teguh menanti
Hadir diri mu dalam hidup ku ini
Rasa kecewa ada bila kaki kita penat berlari
Namun yakin ku kau kan ku temui
Ku takkan pernah cuba berhenti
Langkah ku mencari cinta
Yang ku tahu hanya tuk diri ku
Kan ku terus cari sampai hujung dunia
Kerna ku tahu akan ku jumpa diri mu
Dan ku kan terus menempuh mimpi-mimpi ku selalu
Ku lihat semua gembira
Bila mengenali erti cinta
Senyuman ku beri hanya duka
Bila ingin teman tuk berbicara
Cinta jangan sembunyi
Mataku ku kabur mencari
Hadirlah dalam hidup ku ini
Cinta jangan engkau pergi
Bila langkah ku cuba
Untuk mengejar diri mu

Thursday, October 21, 2010

spm 2010..bitaufik wannajah..;)

sijil pelajaran malaysia . best of luck,insyaAllah <3

Bagi yang studi penat lelah kemudian berjaya dengan jayanya.
Pada hari mengambil keputusan, yang paling kuat tangisannya adalah mereka yang telah bergadang untuk berjaya. Mereka studi hingga lewat malam, kurang tidur, kurang main, dan mengorbankan banyak kelapangannya untuk studi. Bila berjaya, dia rasa jiwanya sangat lapang dan dirinya seakan terawang ke langit.
Pada orang begini, saya ingin berpesan, segera kembalikan kegembiraan kamu itu kepada Allah SWT. Sesungguhnya, studi penat lelah kamu tidak lain hanyalah usaha. Allah jugalah yang memberikannya. Pantaslah kamu bersyukur, agar nanti Allah menambahkan kejayaan buat kamu di masa hadapan.
Dan sekiranya kamu bersyukur, maka Aku akan tambahkan(nikmatKu)…” Surah Ibrahim ayat 7.
Jangan sesekali kalian kufur dan takbur dengan menyatakan: “Inilah hasil usaha aku. Aku memang berhak ke atas ini”
“Dan sekiranya kamu kufur(tidak bersyukur), sesungguhnya AzabKu amatlah pedih” Surah Ibrahim ayat 7(sambungan ayat tadi).

Bagi yang studi penat lelah, tetapi akhirnya keputusannya tidak cemerlang
Akan wujud juga, manusia-manusia yang telah berkorban pelbagai perkara, berhabis duit ke kelas tuisyen, bergadang studi menghafal formula, tetapi keputusan peperiksaannya tidak cemerlang. Malah mungkin jatuh merudum ke tahap yang dia juga tidak sangka akan begitu keputusannya.
Pada orang sebegini, saya suka mengingatkan bahawa, Allah SWT mengarahkan manusia hanya untuk berusaha. Natijah, keputusan itu adalah kerja Allah SWT. Maka hakikatnya kamu tidak gagal. Bahkan kamu berjaya kerana telah berusaha dengan penuh kesungguhan. Yakinlah bahawa, keputusan kamu yang teruk selepas kamu usaha keras itu, adalah perjalanan yang Allah SWT susunkan untuk kamu menjadi lebih hebat pada masa hadapan. Bukannya untuk kamu kecewa dan jatuh tidak ke mana.
“Dan boleh jadi apa yang kamu tidak sukai itu baik bagi kamu, dan boleh jadi apa yang kamu sukai itu buruk buat kamu, sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui dan kamu langsung tidak mengetahui apa-apa” Surah Al-Baqarah ayat 216.
Jangan sangka buruk dengan Allah. Luruskan tubuhmu, bergeraklah menerobos kehidupan penuh liku.

Yang tidak studi sungguh-sungguh, tetapi berjaya dengan cemerlang
Akan ada juga orang yang terkejut.
“Eh, aku dapat 10A seh. Tak sangka gila. Aku dah la tak studi. Main je banyak. Hu3.. mantap gila aku ni”
Dan ayat-ayat yang lebih kurang terkeluar dari mulutnya. Dia terkejut kerana dia tidak bersungguh-sungguh. Studinya ala kadar. Dia juga tidak hormat gurunya. Dia juga tidak menjalankan amanah Allah. Tidak berdoa, tidak susah-susah qiamullail bersolat hajat. Tetapi dia berjaya.
Pada orang begini, suka saya ingatkan. Jangan sesekali anda rasa ajaib dengan diri anda. Tiada yang istimewanya. Sepatutnya anda berterima kasih kepada Allah yang menyelamatkan anda dari kekecewaan dan malu. Walaupun anda tidak berusaha keras, Allah masih melimpahkan kasih sayangnya dengan mencemerlangkan anda. Jangan rasa ini sesuatu yang hebat. Malah rasailah diri itu dihargai oleh Allah SWT. Jangan biarkan nikmat ini bertukar menjadi istidraj(Allah beri nikmat untuk diri makin lupa dan jauh pada Allah).
Sesungguhnya, kejadian ini adalah teguran indah daripada Allah untuk anda. Dia menyelamatkan anda, dan mengajak anda berfikir bahawa manusia tidak akan selamanya bernasib baik.
Maka kembalikan segala rasa ajaib tadi, kepada Allah SWT.
“Sesungguhnya Allah itu memberikan rezeki kepada sesiapa sahaja yang Dia kehendaki tanpa berkira-kira(tanpa perlukan sebab dan alasan)” Surah Ali Imran ayat 37.
“Ingatilah Aku, maka Aku akan mengingati kamu. Dan bersyukurlah kepadaKu, dan janganlah kamu kufur(tidak bersyukur)” Surah Al-Baqarah ayat 152.
Dan belajarlah untuk berusaha keras. Sesungguhnya anda telah diselamatkan.

Yang tidak studi sungguh, dan keputusannya teruk.
Ada golongan yang akan merasakan penyesalan yang teramat sangat. Dia mula melihat betapa kebodohannya dengan tidak studi selama ini, memberikannya keputusan yang sangat hodoh dan menyesakkan. Dia mula melihat masa hadapannya gelap dan memandang dirinya tidak bermakna.
Kepada orang sebegini, saya hendak berpesan. Inilah dia teguran Allah SWT. Sepatutnya anda menggunakan titik ini sebagai stesen muhasabah. SPM/STAM bukan segala-galanya. Hidup tidak berakhir dengan SPM/STAM. Tanyalah pada diri, apakah kepahitan keputusan teruk ini ingin anda ulangi pada bahagian kehidupan anda di masa hadapan?
Sesungguhnya, Allah masih mengurniakan kamu nyawa, masa, dan kehidupan untuk kamu terus berusaha.
Sepatutnya kamu bersyukur, Allah memberikan pengajaran yang hebat dan besar kepada kamu. Jauhilah putus asa. Kegagalan hanyalah batu loncatan, untuk mereka yang sedar dan memikirkan.
Rasulullah SAW bersabda: “Setiap anak adam melakukan kesalahan, tetapi sebaik-baik pelaku kesalahan adalah mereka yang sering bertaubat” Hadith riwayat Tirmidzi no 2499.
“Sesungguhnya Allah itu amat mencintai mereka yang sering bertaubat dan membersihkan diri” Surah Al-Baqarah ayat 222.
“Sesungguhnya Allah itu tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum, melainkan kaum itu mengubah dahulu apa yang ada dalam diri mereka” Surah Ar-Ra’d ayat 11.
Maka, apa yang anda tunggu dalam kekecewaan?
Keluarlah dari selaput kehinaan. Ubah diri. Belajar dari kegagalan.


“Serta keredaan dari Allah yang lebih besar kemuliaannya; (balasan) yang demikian itulah kejayaan yang besar.”

Kita hakikatnya mengejar kejayaan yang sebenar. Selamat berjaya!

Allah SWT berfirman:
Tiap-tiap yang bernyawa akan merasai mati, dan bahawasanya pada hari kiamat sahajalah akan disempurnakan balasan kamu. Ketika itu sesiapa yang dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke syurga maka sesungguhnya ia telah berjaya. Dan (ingatlah bahawa) kehidupan di dunia ini (meliputi segala kemewahannya dan pangkat kebesarannya) tidak lain hanyalah kesenangan bagi orang-orang yang terpedaya.” Surah Ali Imran ayat 185.

Ya… itulah dia kejayaan.
Semoga, kita semua berjaya. Di dunia dan di akhirat.
Saya doakan yang terbaik untuk kalian buat spm nnti.
semoga segala ilmu yg ditimba selama 12 tahun diberkati...
dan semoga semua keputusan diterima dengan baik.
segala keputusan adalah yang terbaik daripada Allah SWT. (:

sebulan yg tggl sgt2 bharge <3

GUDLUCK FOR ME AND STUDENT FORM 5 2010....;)

Monday, October 4, 2010

me n wira car..

Maher Zain - Insha Allah | ماهر زين - إن شاء الله

love this song....=)

Lirik Insha Allah – Maher Zain

Every time you feel like you cannot go on
You feel so lost and that you’re so alone
All you see is night
And darkness all around
You feel so helpless you can’t see which way to go
Don’t despair and never loose hope
Coz Allah is always by your side
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
You’ll find your way
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
You’ll find your way

Every time you commit one more mistake
You feel you can’t repent
And that it’s way too late
You’re so confuse
Wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame
Don’t despair and never loose hope
Coz Allah is always by your side
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
You’ll find your way
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
You’ll find your way
Turn to Allah
He’s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
Oohh Ya Allah
Guide my steps don’t let me go astray
You’re the only one who can show me the way
Show me the way
Show me the way
Show me the way
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
We’ll find our way
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
We’ll find our way
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
You’ll find your way

Sunday, October 3, 2010

i need some1 to love.......but after spm...(^-^)

sweetheart...
hmm waniedz bro pas trial...now tgh tggu result..waniedz tawakal n redha...hmmm lg sebulan stgh nak xam spm...tkoott+cuak lak...hmm tpi waniedz tenangkan hati...insyaAllah...hmm talk bout some1....hmm waniedz need some1 yg ade ngn waniedz waktu waniedz happy...sedih...need some1...hmm mcm2 feel laa...hmm hope dier ade ngn waniedz...hmmm...waniedz mncari dier...tpi xtau sape....hmm just n wait n see...

sweetheart..
waniedz hope dpt wat spm nie...spm nie jerk dpt tebus balik ape yg waniedz xbg kat mama n ayah waniedz...n whole family waniedz waktu pmr dulu.....hmm insyaAllah...
ya Allah..kau tenangkan hati aku dan kuatkan hati ini untuk berjihad...
kau mudahkan lah aku untuk menjawab soalan spm pada tahun ini...
ya Allah..kau cemerlang kan keputusan spm aku ya Allah..agar aku mndapat keputusan yg cemerlang...setidak2 nyer kau luluskan semua mata pelajaran aku ya Allah...kau berikanlah aku kejayaan dan bkn kegagalan...aku ingin melihat airmata gembira keluar dari mata ayah dan mamaku ya Allah...kau ampunkan lah dosa hamba mu yg lemah ini...sesungguhnya kau yg Maha Pengampun..amiinnn....(T_T)

Monday, September 27, 2010

family cayanggg...;)





hari rayeerr 2010..

hearty..(^-^)

HEARTY itu kadangkala perlu diketuk ia dengan ujian,agar ia terdidik untuk tidak sentiasa selesa pada "kesukaan''
tapi jua selesa dgn "kesakitan"..
jadi senyumlah wahai sahabatku ,walau suka..walau duka kerana yg suka itu anugerah dan yg duka itu terbahyah dari Ilahi...


Wednesday, September 8, 2010

mSg frOm hEr....jom bace......

salam readers..
waniedz dpt msg nie from some1 yg take care kat waniedz...hmm thankz ukhti mu**s*i**h...so,waniedz nak share ape yg ye bg kat waniedz...

"berjalan lah dgn penuh harapan walau hidup ini x slalu bahagia,sedekahkanlah satu senyuman walau dihatimu x lg mampu btahan..blajalah memaafkan walau drimu terluka..berhentilah memberi alasanwalaupun ingin mnyatakan kebenaran...hiduplah dlm iman walau hari d penuhi godaan & bpeganglah kpd ALLAH walau Dia x kelihatan..bukti kasihNya..kita wujud d dunia pnjaman ini..ada sebab bila berlaku sesuatu perkara & yakinlah Allah mguji setiap hambaNya yg mgaku keimanan padaNya..jangan terlalu bkhayal untuk jadi yg terbaik kerana hidup x smudah itu..perihal kehidupan sbg cermin dlm menilai sebuah peribadian yg hakiki lg abadi..moga lelahmu dihargai Ilahi walau di cemuh insani..."

Ya Allah..Ya Rabbi..yang sedang mmbaca text ini adalah sahabatku yg baik kpd ku..berkatilah ia Ya Allah..limpahkanlah rezeki Mu pada nya..bahagiankah ia..kuatkan iman nya..berikanlah ia kenikmatan beribadah kpd Mu..perkayakan lah ia dgn ilmu yg brmanfaat..hiasilah hatinya dgn kesabaran dan kasih sayang..muliakan lah wajahnya dgn ketakwaaan..dan perindahkanlah fizikalnya dgn kesihatan yg baik..permudahkanlah urusan kehidupannya di dunia dan di akhirat..ampunilah segala dosanya..amiinnn...

thankz ukhti mubasyirah.....(^_^)

from her:
hardirku untuk mnjadi sahabat pemberi ingatan..bukan untuk melalaikanmu..adanya diriku
sebagai pnghembus semangat jihadmu bkn pggoyah imanmu,namun andai kau rasa diriku 
ibarat embun muncul kala dnihri,hilang kala terbitnya mntari..
maka ingatlah aku masih d snie..sentiasa brdoa kau terpelihara spnjg hari..
walau rembulan jauh mnyepi..ingat perjalanan kita tsgt2 jauh....(^_^)

Monday, September 6, 2010

makne nyeerr takdir....(^_^)

takdir kdg2 menemukan sesuatu yg x diundang..
menduga dlm bermcm ragam..
memberi apa yg x dirancang..
membuat kita mengalir air mata kesedihan
dan takdir juga membuatkan kita rasa kehilangan..
namun takdir memberi kita erti perkenalan..
menyulam makna kasih sayang,mengenali ta'rif sebuah persahabatan..
merasai erti kegembiraan,mengenali sebuah ketabahan..
memberi erti sebuah keakraban..
memberi peluang menilai siapa sahabat,kawan 
dan siapa kenalan mengisi ruang episod kehidupan...

..TAKDIR ALLAH S.W.T TIADA SIAPA YANG TAHU....


Saturday, September 4, 2010

loVe StOrY bUt wItH a sAd eNdInG....(T_T)

a boy had a cancer and only had 30days left..
he likes a girl working in a cd shop but he never told her about his love..
everyday he used to buy a cd just to spend sometime with her..
after a month,he died..
when the girl went in search for him,his mom told her that he died out of cancer n took
her to his room,where she saw all the cd was unopened n the girl start crying..

u know why????


she had love letter for  that boy inside the cd's......

=>  bOtH LoVe bUt nEvEr ExPrEsSeD <=
 

Thursday, September 2, 2010

lepak2 ngan bdk techno jom..(science technical..2010)


mcm2 gaya ade bdk2 ST nie...pepown frenz :

FRENZ EVER LASTING.....science technical(TECHNO).."09/10"
10A+ SPM..2010..=)
  

Wednesday, September 1, 2010

my feeling when september its come.....

hmm sweetheart...
bile da msok 1st sept nie...hmm rse bdebar-debar lak..hmm ramadhan akan berakhir...(T_T) syawal akn tiba...hmmm trial pown nak dekat laa cam tu...15sept nie trial spm..hmm cuak+takut+hmm mcm2 laa mood ade...hmm...but nak xnak have to gak laa ye...hmm kalo umor dpnjgkan olehNya...insyaALLAH..waniedz try wat yg terbaik..doakan laa ye...

onemore,alhamdulillah...waniedz lulus test undg2 yg waniedz ambik waktu 25/8 hari tu...pas jerk pra L 6jam..waniedz da dpt lesen L..xpi dpt lesen L xley g jln2..just drive kat tmpt driving jerk laa..hehe..mse 1st time pegang stereng kete(28/8)...hmm hanya ALLAH jerk yg tau..mengigil pown ade..but waniedz seronok....thankz abg yan...(cikgu yg ajar waniedz)...hmm mmg abg tu jenis yg pnyabar gleerr...hmm bnyak kali waniedz mati enjen..naik bukit xlps2...3pointer...hmm wat side parking...but sume tu first time...bak kate abg yan..."xpe2..first time drive.." nak tergelak pown ade gak..but still ok...hmm pasnie amali 9jam lak..hmm xtau bile..hmm ingat nak wat pas raye...but pas raye waniedz trial spm...hmmm....=?
hmm what ever it is...i try to handle it...insyaALLAH...

Ya Allah...berikan kekuatan dan tabah kan hati hambamu ini...amiiinn...

kamiiee...4ever frenz....4/5 scieNce teChniCal.....2009/10

rindu time nie....hehe ;)..korang..plzz dnt forget this moment...cyggg kowang.....muaahh..muaahh...hehe =)

mimpi...mimpi...mimpi.......???

salam sume n specially 2 my sweetheart...huhu ;)
hmm...mimpi..??mesti kowang sume pnh  mimpi kn.....ade yg best...yg menakutkan....ade mimpi jmpe hantu....ade kne gigit ngn ular laa...ade tu...mimpi sedih smpi mnangis....hmmm...mcm2 kn....huhu...sume tu mainan tido....hmm termasuk laa waniedz sndri...penah mimpi smpi jtuh ktil pown de...hahaha ;D..hmm xpi xpe...tu sume pngalaman tido...huh??ade ke pngalaman tido??hahaha...merepek jerk...hmm k..back to the story...waniedz nak story kat readers2 sume ttg mimpi.....

mengikut ape yg waniedz dgr busu daud cite kat waniedz n bape2 owg lagi yg dgr...cam nie...hmm mimpi terbahagi kpd 3....first,mimpi yg dtg dari ALLAH S.W.T....scnd,mimpi yg dtg dri SYAITAN...n last...mimpi dtg dri PERASAAN kite sendiri...hmmm lau mimpi yg dtg dri ALLAH S.W.T...ialah mimpi yg baik dan kite yakin ia mmbawa keuntungan...hmm...maka kite sume berdoa lah supaya ia mnjadi realiti@kenyataan...insyaAllah dgn izinNya.....waniedz teringat kisah Rasulullah S.A.W dan Saiditina Aisyah R.A.....

               DITUTUPI SEHELAI KAIN SUTERA...=)
Ini merupakan keistimewaan Aisyah yang diberikan oleh ALLAH..Pernikahan Aisyah dan Rasulullah adalah berdasarkan wahyu..Perkara ini sahaja cukup membuktikan akan kemuliaan Aisyah..
Hisyam bin Urwah meriwayatkan daripada ayahnya bahawa Aisyah bercerita"Rasulullah s.a.w. berkata kepadaku,"Aisyah,aku melihatmu dalam mimpi selama tiga malam..Malaikat membawa dan menutupimu dengan sehelai kain sutera sambil berkata,' ini adalah isterimu.' Kemudian aku meminta malaikat untuk membuka tirai dari kain sutera yang menutupi wajahmu,lalu tampaklah bahawa wanita di sebalik tirai kain sutera itu adalah kamu..Kemudian aku berkata,'jika ini berasal dari ALLAH maka ia akan menjadi kenyataan.' Dan ternyatalah ALLAH benar-benar telah mewujudkan impian tersebut.."
(hadis riwayat muslim)

hmm..mimpi yg dtg dari SYAITAN plak....hmm mimpi yg mnakutkan..atau ape2yg wat kowang risau n ape2 jerk yg negative..jika ini berlaku kat kowang...maka bangonlah kamu lalu beristigfar kepadaNya....hmm jika ingin tidur kembali..tukarlah posisi badan kamu...cth..kalau sebelum tu kamu tidur sebelah kiri..tukarkan sebelah kanan...insyaAllah dgn izinNya..kamu akan kembali tenang...

and....mimpi yg dtg dri PERASAAN sendiri...hmm waniedz yakin ramai yg pnh laluinya..cuma tak prasan jerk...huhu..sbg cth..kowang rindukan sgt999 kat someone n asyik ingat kat ye jerk.....sampai terbawak ke mimpi...hmm itu lah mimpi dtg dari perasaan kowang...mngikut pngalaman waniedz...hmm waniedz pernah laa...rindukan someone yg waniedz dah lame xjmpe....hmm sampai termimpi2..hehe...xjmpe reality but jmpe dlm mimpi...hmm ok what...hehe =)...hmm xpi itu sume biiznillah...(dgn izin ALLAH)...
demikianlah cerita psl mimpi yg busu daud cerita kat waniedz...
mimpi...oohh...mimpi...huhu (^-^)





    

Tuesday, August 31, 2010

boneca cela (lirik)

 
suke dgr this song..."bahagialah dgn ape yg kita milikki"....jom dgr..klik play..=)

Afgan - Pada Mu Ku Bersujud ( Offical Video )

story bout acoustic guitar....

my sweetheart..
hmm dgn petikan acoustic guitar nie...waniedz merasa alhudu'...(ketenangan)...hmm dgn mmbaca ayt2 suci Al-Quran..waniedz juga merasa alhudu'....thankz ALLAH...=)
mencari ketenangan dgn melihat wajah mama n ayah waniedz...hmm...bergenang air mata ini mngenangkn jasa2 mereka...(T_T)...sewaktu waniedz kecik2 dlu...antara kaklong,kakngah n adik...kakngah (waniedz) laa yg plg nakal sgt9999.....lari sana..lari sini..pnjat sana..pnjat sinie...hmm kejap2 hilang..xboley leka kejap...msti ade jerk ye (waniedz) nak pegi...tpi mama n ayah xpernah mngeluh mnjga kami bertiga...thankz to mama,pn nor adzah n ayh,ridzwan hj daud....=')

kaklong or nur adzmiera...
kakak yg plg best+sporting kat world nie n kdg2 sensetif...but itz ok...hmm kakngah pham..hehe..u study leklok ye..xmoh main2...hmm da abz study t bro pk psl kawen ye..haha..;D..hmm thankz laa ye coz jge kakngah time sakit dlu...hmm lau kaklong xde..xtau laa pe jd kat kakngah...huhu..thankz ye...hmmm n psl AA 2......xkn nak cari yg same cam ye.....hmmm lau ckit2 ok laa kot...hehehe ;p
last,take a good care ye my dear ukhti...may ALLAH bless u..barakallahufiki....=)

adik or nadzrul..
adik yg mnguji kesabaran aku n selalu cari gado ngan aku....ehehe..but i still love u bro...hmm oppsss...before i forget..happy besday to you...happy besday to you...happy besday to adiiiikkk...happy besday to you...
hope u pnjg umor n dimurahkan rezeki k...xmoh nakal2 lg...hang tu da 16 taun...not 6 taun....huhu...hmm study leklok k adiikk...kakngah syg kat ko...=)
tu lah cite acoustic guitar aku...hmm act bnyak lg...t aku sambong k...salam sume...=)

my sweetheart..
hmm mlm nie walaupun waniedz xsabar menunggu hari esok..1st sept...xpi waniedz rase.......hmmm...ntah laa...waniedz slalu rase cam nie..xpi nape??waniedz xnak perasaan nie hadir..xpi nape ye dtg bile waniedz sunyi.....hmmm...waniedz xingat pown bile waniedz tgh happy with my family+frenz+n with sape2 yg waniedz jumpe..xpi....bile waniedz sowg2...perasaan tu dtg...hmm waniedz benci bile ye dtg kat waniedz..rase sakit...pilu...n mcm2 lg..hmm...(T_T)..hmm nape dtg...???waniedz benci.....!!!hmm plzzz.....dont ever2 come again yarh...plzzz....waniedz tau..ALLAH alwayz with waniedz..

cerita tentang aku...

salam sume,
my first day in this blog..hmm waniedz akan cerita ckit demi ckit tentang diri ini...first,thankz to my frenz ieqa n miera yg gtau about blog nie..best dpt kwn cam korang..xlupe kat mmber yg dok kat sbelah kiri waniedz kat kelaz..ain..hmm thankz coz bg support  kat diri ini...=)

waniedz mule berubah hati bile something happen to my life...hmm waniedz mula dekatkan diri denganNya...waniedz bersyukur coz bnde nie happen kat waniedz and wat waniedz sedar betapa penting nyeerr ilmu ALLAH....hmm mcm2 yg jd kat bumi ALLAH nie yg mnginsafkan waniedz...
YA ALLAH...Kau ampunkan lah dosa hambamu ini....
waniedz tau ade hikmah disebalik yg happen nie...insyaALLAH....

hmm tibe2 teringat kat cerita JAM yg some1 pernah story kat waniedz...

pembuat jam bertanya kpd jam "bolehkah kau berdetik selama 60 000 detik selama 1 hari??"
jam brkata "tidak..kerana jumlah itu sangat bnyak dan aku xmampu untuk melakukan nyeerr"
pembuat jam menurunkan lg waktu detik sebuah jam sehingga mjadi 60 detik 1 minit..jam pun bersetuju..pada hari esok nyeerr..pembuat jam bertanya kpd jam "berapa detik kah kau telah berdetik selama 1 hari..??" jam menjawab "aku telah berdetik selama 86 400 detik selama 1 hari.." pembuat jam tersenyum dan berkata "kita boleh melakukan sesuatu kerja wlaupun kita tidak mampu melakukan dan apabila kita melakukan nyeerr..kita telah buat lebih dari apa yg kita xmampu untuk melakukan...."

so,waniedz..dont give up n go on with your life...insyaALLAH... 

Justin Bieber - Never Say Never ft. Jaden Smith

never say never......

Who would ever thought a guy
Would want a girl like me
Who would ever thought that I
Would fall so easily
Who would ever thought that we
Would finally come to be
I quess they don't know
How mush you mean to me
Who would ever thought that they
Would have some words to say
We'll go on anyway
It's alright - it's ok
Take whatever come are way
Together we will stay
I got three words to say
Never say never

I can't believe they'd stop out happiness
By trying to pull us down with such a mess
Why can't they let us live just like the rest
And keep us out of all this crazy madness
Now when they talk I think it's just a shame
That all they do is sit and think my name
When all that I do is mainly
Sit and think about my baby and me

Now baby they can't believe that
You and me are together
That's why they should have never
Never said never
There were times when we thought that
You and me could never be together
That's why we should have never
Never said never

Chorus (x1) -
Who would ever thought a guy
Would want a girl like me
Who would ever thought that I
Would fall so easily
Who would ever thought that we
Would finally come to be
I quess they don't know
How mush you mean to me
Who would ever thought that they
Would have some words to say
We'll go on anyway
It's alright - it's ok
Take whatever come are way
Together we will stay
I got three words to say
Never say never

Now there's a lot of talkin' goin' round
About the way me and you getting' down
What are they jealous are they hatin' me
I quess they all have their own Ph.D.s
I wish that they would just stop sweatin' me
Stop trying' to get the best of me
No matter what they say baby
We gotta move on cause we're gonna be happy

We didn't let the thoughts that we had
We didn't let the words that they said
Keep us from the love we now have
Never say never
Simply for me to see when
Never would've been never if allowed
Now that we are together
Never say never


-never say never-justin bieber fit jaden smith....=)